Nieuws uit Zuid

Bij de vieringen

In de dienst op zondag 12 mei, moederdag, verdiepen wij ons in de persoon van moeder Maria. Deze zelfde zondag neemt collega Cees ’t Lam afscheid in de Hoofdstraatkerk. Wij wensen hem van harte Gods liefdevolle nabijheid toe voor nu en later.

Zondag 19 mei is het Pinksteren. Wij vieren dit met een gezinsdienst die als thema mee zal krijgen: ‘Wind mee?’ Het gospelkoor New Way zal muzikale medewerking verlenen.

Omzien naar elkaar

• Voor dhr. J. Haar, Buizerdlaan 2, 7905 GE, is het helaas niet meer mogelijk om thuis te blijven wonen. Hij heeft inmiddels een eigen plekje gekregen in Olden Kinholt, Kemperstraat 2-10, 7901 CB.
  • H. Schonewille, Stuifzandseweg 28, 7903 BB, mocht inmiddels weer naar huis. Hij heeft nog een hele weg te gaan, maar hij en zijn vrouw zijn blij en dankbaar dat hij weer thuis mag zijn.

In gebed dragen wij hen en hun dierbaren op aan de trouwe zorg van onze hemelse Vader.

Huwelijksjubileum

Dhr. en mw. Voorham – Karst, Schutstraat 11/25, 7907 CA, hopen op 16 mei te vieren dat zij 55 jaar getrouwd zijn. Wij feliciteren hen van harte en wensen hen Gods zegen toe.

Bijbelgesprekskring

Hoe fijn is het om een plek te hebben waar je open en eerlijk
in gesprek kunt gaan over jouw weg van geloven. Die ruimte is er volop bij de Bijbelgesprekskring. Schuif gerust eens aan om dit te ervaren.

De eerstvolgende keer is op donderdag 16 mei. We lezen en overdenken Prediker 4: 7 – 16: `Eenzaamheid is ijdelheid.’ Wij zijn van 14.00 tot 15.30 uur in de kerk.

Examens

De een maakt zich er totaal niet druk om, de ander probeert nog zoveel mogelijk feitjes te stampen en de volgende is helemaal óp van de zenuwen: de eindexamens komen er weer aan! Hoe je er ook in staat: we wensen alle eindexamenkandidaten heel veel succes! Doe je best, vertrouw op wat je allemaal weet en blijf vooral rustig! Sterkte allemaal! Ook voor alle ouders, natuurlijk.

Weet je hoe de wind op Pinksteren waaide,
alle deuren vlogen uit het slot.
Weet je hoe zij nieuwe dromen zaaide,
dromen van de vrede dicht bij God.

Weet je hoe de harten opensprongen,
zomaar op die vlag- en wimpeldag.
Hoe in alle talen werd gezongen,
alles in beweging werd gebracht.

Weet je dat je vurig mag geloven, dat die wind de weg weet en het spoor. Vreugdevuren zullen niet meer doven, want wat God begon, zet Hij ook door.

Hanna Lam, Met andere woorden

Ontvang een hartelijke groet! Ds. Jolanda Paans

Bovenwijks Ouderen Pastoraat

Geen nieuwe informatie binnen gekomen.

Pastorale berichten

Geen nieuwe informatie binnen gekomen.